Kirkkovaltuusto

Taivalkosken seurakunnan ylimpänä päättävänä hallintoelimenä toimii vuosiksi 2023 - 2026 valittu 15 -jäseninen kirkkovaltuusto. Kirkkovaltuuston jäsenet ovat seurakuntalaisten edustajia seurakunnan päätöksenteossa. Kirkkovaltuusto mm. hyväksyy talousarvion, toiminta- ja taloussuunnitelman, toimintakertomuksen sekä valitsee tilintarkastajat, kirkkoneuvoston jäsenet, johtokuntien jäsenet ja johtavat viranhaltijat.

Kirkkovaltuusto valitaan joka neljäs vuosi seurakuntavaaleilla, joissa äänioikeutettuja ovat kaikki 16 vuotta täyttäneet seurakunnan konfirmoidut jäsenet.

Taivalkosken seurakunnan kirkkovaltuuston jäsenet:

Buller Osmo, puheenjohtaja

Hietala Heli

Hökkä Laila

Jaakkola Anna-Elina

Jakkila-Parkkinen Tiina

Karjalainen Harri, varapuheenjohtaja

Keränen Oiva

Kivelä Matti

Kumpumäki Kauko

Käsmä Susanna

Lohi Arto

Majava Ulla

Savolainen Ritva

Tauriainen Kaija

Vääräniemi Turo

Kirkkoneuvosto

Seurakunnan toimintaa, hallintoa ja taloutta johtaa kirkkovaltuuston valitsema kirkkoneuvosto. Kirkkolain määräyksen perusteella kirkkoneuvoston puheenjohtajana toimii kirkkoherra. Kirkkoneuvoston toimikausi on kaksi vuotta ja siihen kuuluu Taivalkosken seurakunnassa puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan lisäksi 5 jäsentä.

Kirkkoneuvoston puheenjohtaja toimii virassa oleva kirkkoherra ja varapuheenjohtaja on Ulla Majava. Kirkkoneuvoston jäseniä toimii Risto Hilla, Anna-Elina Jaakkola, Kivelä Matti, Arto Lohi ja Kaija Tauriainen.

Kirkkoneuvoston tehtäviä:

• Johtaa seurakunnan hallintoa, taloutta ja omaisuudenhoitoa

• Valmistelee kirkkovaltuustossa käsiteltävät asiat ja toimeenpanee päätökset

• Valvoo seurakunnan etua

YouTube-video

Muista äänestää seurakuntavaaleissa! Sillä tavoin vaikutat oman seurakuntasi hallintoon.