Taivalkosken seurakunta tekee lähetystyötä yhteistyössä Suomen Lähetysseuran ja Medialähetys Sanansaattajien kanssa. Erityisesti seuraamme ja tuemme nimikkolähettimme Teija Lievosen työtä Angolassa.

Suomen lähetysseura

Tuemme lähetysvaroin syrjäytymisvaarassa olevien lasten ja nuorten tukiohjelmaa Botswanassa Suomen Lähetysseuran kautta. Tsholofelong (Toivon paikka) mahdollistaa syrjäytymisvaarassa oleville perus- ja ammattiopintojen suorittamisen Francistownissa. Masasi-päiväkoti on osa samaa projektia, jossa on mukana yhteensä noin 130 lasta ja nuorta.  Voit lukea lisää Toivon Paikan- toiminnasta, miten se muutti nuoren pojan elämää Suomen lähetysseuran sivuilta (Artikkeli 7.12.2016)

Teija Lievonen

Teija Lievonen on Taivalkosken seurakunnan nimikkolähetti. Hän toimii Suomen Lähetysseuran lähettinä Angolassa. Teija on käsityön ja uskonnon opettaja sekä nuorisotyöntekijä. Hän on aloittanut työn Angolassa vuonna 2018. Hän toimii kasvatuksen asiantuntijana Angolan lisäksi muualla Lähetysseuran tukemassa työssä itäisessä ja eteläisessä Afrikassa.

Medialähetys Sanansaattajat (SANSA)

Taivalkosken seurakunta tukee SANSAN Kiinan kristillistä mediatyötä. Kiinan kristillinen kirkko jatkaa kasvuaan viime aikoina lisääntyneestä vastustuksesta huolimatta. Kristittyjä arvellaan olevan 70-100 miljoonaa. Radio on vuosikymmenten saatossa ollut myötävaikuttamassa kasvuun. Sansa on ollut mukana mandariinikiinankielisessä radiotyössä vuodesta 1974.

Tällä hetkellä Kiinan kirkko elää positiivisen ja negatiivisen haasteen ristitulessa: kirkko kasvaa niin nopeasti, että seurakuntiin ei riitä koulutettuja pappeja. Tähän haasteeseen Sansa vastaa tukemalla internetin välityksellä toteutettavaa pappien teologista koulutusta. Erityisesti nuorten kiinalaisten sydämiin evankeliumi kulkee yhä useammin älypuhelinten välityksellä. Sansa on mukana erilaisten älypuhelinsovellusten kehittämistyössä.

Kiinan hallitus on vuonna 2018 voimaan tulleen uuden uskontolain myötä voimakkaasti tiukentanut suhtautumistaan kristittyjä kohtaan. Kiinalaiset kristityt tarvitsevat rukoustamme ja apuamme.

Seurakunnan lähetysillat

Lähetysiltaan ovat kaikki tervetulleita. Lähetysilloissa keskustellaan ajankohtaisista lähetystyön kysymyksistä. Ilta koostuu hartaudesta, rukouksesta, lauluhetkistä, ajankohtaisista asioista, katsauksesta nimikkolähetin työhön sekä muusta yhteisestä keskustelusta.

Lähetyksen ystävät kokoontuvat kerran kuukaudessa kirkkoherranviraston neuvotteluhuoneessa.

Lapsia päiväkodissa Botswanassa