Hanna Pernu valittiin nuorisotyönohjaajan virkaan

Kuvassa on Hanna Pernu

Kirkkoneuvosto valitsi nuorisotyönohjaajan virkaan Hanna Pernun 1.10.2023 lukien. Virantäytössä ei käytetä koeaikaa. Pernu on toiminut Taivalkosken seurakunnassa vt. nuorisotyönohjaajana 15.10.2015–31.12.2020 ja 16.5.2022 lukien. Nuorisotyön lisäksi Hanna Pernu vastaa seurakunnan lähetyssihteerin tehtävistä.

Hanna Pernun ja lastenohjaajaksi kesäkuussa valitun Sanna Lahtisen juhlallinen tehtävään siunaaminen järjestetään ensimmäisenä adventtisunnuntaina.

Kirkkoneuvosto myönsi diakonissa Heidi Keräselle virkavapautta diakoniatyöntekijän virasta ajalle 1.11.2023–30.4.2024. Keränen on valittu Oulun seurakuntayhtymän kehitysvammatyön diakonian virkaan. Kirkkoneuvosto valtuutti kirkkoherran hoitamaan viransijaisen rekrytoinnin.

Kirkkoherra Tuomo Törmänen on ilmoittanut hakevansa Oulun hiippakunnan tuomiokapitulilta virkavapautta kirkkoherran virasta ajalle 8.1.–31.3.2024. Kirkkoneuvosto puolsi kirkkoherran virkavapausanomusta. Virkavapausanomuksen käsittely siirtyy seuraavaksi tuomiokapituliin. Tuomiokapituli päättää myös syksyn aikana sijaisjärjestelystä.

Kirkkoneuvosto päätti, että vuoden 2024 toiminnalliset painopisteet ovat ”ihmisten keskelle” ja ”kohtaava viestintä”. Kirkkoneuvoston päättämät toiminnan painopisteet huomioidaan vuoden 2024 toiminnan suunnittelussa. Kirkkovaltuusto hyväksyy vuoden 2024 toimintasuunnitelman ja talousarvion joulukuussa.

Kirkkoneuvosto päätti esittää kirkkovaltuustolle hyväksyttäväksi seurakunnan uuden hallintosäännön ja taloussäännön. Kirkkovaltuusto käsittelee hallintosäännön ja taloussäännön seuraavassa kokouksessaan 16.10.2024. Uuden hallintosäännön ja taloussäännön laatiminen johtuu 1.7.2023 voimaan tulleesta uudesta kirkkolaista.

Kirkkoneuvoston kokouksen pöytäkirja on kokonaisuudessaan luettavissa seurakunnan kotisivuilla.

Wed Sep 27 12:17:00 EEST 2023